Visklubben Skeppets årsmöte och Visans dag

Visklubben Skeppets årsmöte 2022 och Visans dag
Lördagen 12/3 kl 15.00 på Café Strandgatan 20

Visklubben har flyttat fram vårens första konsert från januari till mars av en anledning som ni väl alla vet. Men vi tror nu att vi går mot ljusare tider på alla plan. Vi bokar in lördagen den 12/3 till årets första arrangemang som är Visans dag till minne av Evert Taubes födelsedag. Vill du vara med på årsmötet är du välkommen kl.13.00. Vi bjuder på smörgås, öl/vatten och därför vill vi att du anmäler din medverkan via mail eller telefon 0705 505227.

Konserten börjar kl 15:00 och för musiken denna dag står duon Elin-Louise och Gustav Bäcklin från Göteborg. De har gjort succé på Visfesten i Steninge vid flera tillfällen och var också med på Galgbergsfestivalen förra sommaren. Elin-Louise och Gustav bjuder på en föreställning där humor och allvar få ta lika mycket plats och där den berättande texten och språket får stå i centrum utan att musiken och svänget för den skull hamnar i skymundan. Med stämsång och utsökt spel på gitarrer, banjo och munspel framför de såväl egna visor som gamla schlagers, skillingtryck och folkvisor i arrangemang som doftar av blues och americana. Vi lovar en mycket fin musikstund!

Vi fortsätter att själva driva caféet och ni som var med i höstas vet att det dukas fram mycket gott till kaffet. För att ha tillräckligt med fika så är vi är tacksamma om du/ni anmäler i förväg att ni kommer till info@visklubbenskeppet.se eller telefon 0705-505227. Entrén till Visans dag är 100 kr för medlemmar och 150 kr för icke medlemmar. Betalning till entrén och caféet görs med kontanter eller Swish. Vi följer så klart aktuella restriktioner ang. Corona och vet ju inte i skrivande stund om det är krav på vaccinpass i mars. Men var och en får ha koll på vad som gäller och det är självklart att stanna hemma vid minsta symptom.